tiistai 1. marraskuuta 2011

Kertomuksia ja muuta kuonaa

Tervehdys ystävät. Päätinpä sitten minäkin aloittaa tuon kaikkien harrastaman, äärimmäisen kehittävän ja innovatiivisen ajanvietteen: blogin pitämisen. Itse asiassa olen pohtinut moisen aloittamista jo pitkään, mutta ongelmiksi ovat kerta toisensa jälkeen muodostuneet kaksi melkeinpä ylitsepääsemätöntä harmia, nimittäin 1.) mitä kummaa minä blogiini kirjoittaisin, koska ei minulla ole hienoja ruokaohjeita, kauniita käsitöitä, hauskoja lapsia tai muodikkaita vaatekokonaisuuksiakaan, ja 2.) mistä ihmeestä minä pyöräytän nimen blogilleni, kun kaikki mieleeni tulevat ehdotelmat tuntuvat olevan joko käytettyjä, liian tekotaiteellisia tai vain yksinkertaisesti surkeita? Nyt olen kuitenkin onnistunut selättämään nämä molemmat ongelmat ja voinen siis viimein julkistaa yleisölle tämän virallisen internet-päiväkirjani.

Kuten huomata saattaa, blogillani on jo nimi, joskin huono ja ainakin puoliksi väkisin keksitty, mutta sisältöä sillä sen sijaan ei vielä ole. Tämän blogin nimeä ”Kertomuksia kaksoisveen kulmasta” voin valottaa sen verran, että siinä yhdistyy kaksi minulle läheistä asiaa. Jos katsot tähtikirkkaana talviyönä taivaan laelle, on mahdollista, että havaitset siellä kaksoisveen muotoisen tähtikuvion, Kassiopeian. En itse erityisesti harrasta tähtitiedettä, mutta mainittakoon, että avaruus kiehtoo minua ja lisäksi olen käyttänyt tähtiä ja myös kyseistä tähtikuviota yhtenä teemana eräässä tekeillä olevassa kertomuksessani. En tiedä, tulenko julkaisemaan kyseistä tarinaa täällä tai tuleeko se ylipäänsä milloinkaan edes valmiiksi, mutta siitä huolimatta halusin liittää kyseisen teeman blogini nimeen. Toisen merkityksen nimessä käyttämälleni kaksoisveelle voi löytää siitä yksinkertaisesta seikasta, että liikun yleisesti internetin ihmemaailmassa nimimerkillä viidakkoveitsi. Tämä kahden veen yhdistymä on siis toinen minäni, virtuaalinen identiteettini ja myös tähän blogiini hengentuotteita suoltava hahmo.

Entäpä blogini tuleva sisältö sitten? Olen harrastanut erilaisten sepitteiden kirjoittamista miltei siitä päivästä saakka, kun opin pitämään kynää kädessäni. Harrastus on tosin ollut paikoin melko kausittaista, ja myöhemmässä vaiheessa se kynä on vaihtunut tietokoneen näppäimistöön, mutta pöytälaatikoistani – niin fyysisistä kuin virtuaalisistakin – löytyy jos jonkinlaista tekelettä, joita en ole yleisölle koskaan julkistanut. Tämän blogin keskeisen sisällön ajattelin siis keskittyvän kirjoittamiini teksteihin – novellehin, runoihin, ehkä jatkokertomuksiin, milloin mihinkin. Ehkä työnnän sekaan joskus myös jonkun ruokaohjeen pahasen tahi muun asiaan kuulumattoman kuonuuden, mutta pääosin ajattelin kuitenkin pysytellä sanataiteen puolella.

Pitemmittä puheitta, tervetuloa siis veeveen ”kertomuksien kulmaan”. Kannattaa käydä uudelleenkin tsekkaamassa, sillä ehkä täällä vielä jonakin päivänä on joku muukin teksti kuin vain tämä aloitus :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti